rozmiar tekstu + A - A   Wersja tekstowa

Familoki-Miasto-Ogród

Informacja o projekcie

Kampanię edukacyjno-promocyjną pn.: „Familoki-Miasto-Ogród” przeprowadzono w celu zwrócenia uwagi mieszkańców zarówno Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, jak i całego powiatu rybnickiego na walory przyrodnicze zabytkowego osiedla patronackiego kopalni „Dębieńsko” w Czerwionce.

W ramach zadania opracowano „familokowe” wydanie gier „Monopoly” i „Piotruś” pn.: „Ulicami miasta-ogrodu” oraz „Piotruś na familokach”.
Obie gry promują zabytkowe osiedle familoków. Ich scenariusz nawiązuje do historii miejsca - jednego z najpiękniejszych i największych terytorialnie osiedli patronackich. Gry zapewniają sporą dawkę emocji, pozwalają na rodzinną integrację, atrakcyjne spędzenie czasu i co bardzo ważne – zapoznają z walorami czerwieńskich familoków.
 
Prócz gier wydano także ulotki zawierające informacje na temat familoków jako miasta-ogrodu. Zakupione zostały kubki, torebki nasion oraz koszulki, na których pojawiły się logotypy WFOŚiGW oraz familoków. W ten sposób powstały unikatowe materiały promujące to wyjątkowe miejsce.
 
W ramach zadania zorganizowano konkurs dla mieszkańców osiedla familoki w Czerwionce-Leszczynach na najpiękniejszą rabatkę oraz najpiękniej ukwiecone okno osiedla familoków.
Udział w konkursie zgłosiło 21 mieszkańców, w tym 15 w kategorii – ogródek przydomowy, 6 zaś w kategorii ukwiecone okna.
Mieszkańcom wręczono nagrody w postaci narzędzi ogrodniczych, kubków, nasion oraz latarenek podczas obchodów Święta Szlaku Zabytków Techniki (INDUSTRIADA 2015) mającego miejsce 13 czerwca 2015r.
 
Przeprowadzony został także konkurs plastyczny dla dzieci powiatu rybnickiego. W ten sposób rozpropagowana została informacja na temat znaczenia ochrony roślin wśród najmłodszych.
W terminie regulaminowym wpłynęło 67 prac plastycznych, w tym 5 prac przestrzennych.
Dzieci otrzymały nagrody główne w postaci narzędzi ogrodniczych, konewek, kubków, nasion, koszulek oraz gier „Piotruś” i „Monopoly”. Ponadto rozdane zostały także nagrody dodatkowe dla wszystkich uczestników. Były to kubki, koszulki, nasiona oraz obie gry.
 

Przeprowadzone zostały konkursy na łamach portalu społecznościowego Facebook oraz na antenie stacji: Radio ChiliZet i Antyradio.

Realizując zadanie pn.: „Familoki – Miasto – Ogród” zapoznaliśmy mieszkańców z tematyką ochrony przyrody. Uzmysłowiliśmy jakie walory przyrodnicze posiada osiedle familoków jeśli chodzi o drzewostan. Liczny udział w konkursach pokazuje jak mieszkańcy troszczą się o najbliższe środowisko, tym samym przedstawiają ich postawę proekologiczną.

Informacja o finansowaniu inwestycji

Wnioskowana wartość projektu wynosi 32.130,80 zł., z czego:

Galeria zdjęć

 




Zamknij