• język migowy

Przedszkole nr 1 2010/2011

PO KL - logo UE EFS - logo

Wycieczka do ZOO

Dnia 16 czerwca 2011r. dzieci z grupy „Przedszkolaczek” wraz z paniami i rodzicami wyruszyły na wycieczkę do opolskiego ZOO. Gorące słońce nas nie zawiodło, a humory dopisywały w każdym miejscu. W ZOO zwiedziliśmy zwierzęta z różnych stron świata. Niektóre z nich mogliśmy głaskać i karmić. Najwięcej śmiechu i zainteresowania wzbudziły jednak hałasujące gibony oraz dwa sympatyczne goryle. Przedszkolaki mogły się również wyszaleć do woli na placach zabaw. Wycieczka do ZOO była ciekawą przygodą, jaką przeżyły nasze przedszkolaki.

Ogólnopolski konkurs plastyczny BĄDŹ EKO - SEGREGUJ ODPADY

dyplom

Wycieczka do Rodzinnego Parku Atrakcji

3 czerwca grupa „Przedszkolaczek” wyjechała na jednodniową wycieczkę do Rodzinnego Parku Atrakcji w Rybniku-Kamieniu. Spacerując ścieżką edukacyjną w obecności przewodnika mieliśmy okazję zobaczyć dinozaury w ich naturalnych rozmiarach, poznać historię ich życia i dowiedzieć się kiedy żyły. Wrażeń było co niemiara a dodatkową niespodzianką była Bajkowa Kraina gdzie czekało na nas wiele atrakcji. Mogliśmy się przejechać się łodzią piracką, kolejką szynową oraz korzystać z kolorowego placu zabaw. Nikt przy tak wielu atrakcjach nie narzekał na brak apetytu, szczególnie kiedy kiełbaski były podawane na świeżym powietrzu. Po kilku godzinnym pobycie w Rodzinnym Parku Atrakcji trochę zmęczone ale zadowolone dzieci wróciły do przedszkola.

I czerwca Dzień Dziecka

W dniu, takim jak dziś, życzymy Wam:
Aby wszystkie fajne dni
w żółwim tempie upływały,
by co dzień uśmiechał się
do Was świat cały.
By nigdy nie było
porannej pobudki
i wiał wiatr specjalny
co rozwiewa smutki.

Dzień Matki i Ojca

Kiedy deszcz kapie i straszy,
Gdy muszę zjeść talerz kaszy,
Gdy rower wciąż łańcuch gubi,
Gdy myślę, że mnie nikt nie lubi,
Wtedy
Przytulić się do taty muszę szybko,

Tatuś nazwie mnie zwykle
...srebrną rybką,
pożartuje, w nos da prztyczka i pomoże.
Rower jedzie,
Kasza pyszna,
A deszcz?
Niech pada sobie na dworze.
Kiedy zła wracam z podwórka,
Bo w rajstopach znowu dziurka,
Gdy mnie pani w szkole zgani,

To co robię? Też pytanie!
Wtedy
Przytulić się do mamy muszę szybko,
W jej sukience ukryć minę brzydką,
Razem z mamą zaszyjemy wstrętną dziurę,
A od jutra siedzieć w ławce będę murem.
Przytulić się do taty,
Przytulić się do mamy,
Najpewniejszy to ratunek i pociecha,
Przytulić się do taty
I już smutek, już zmartwienie,
W mig ucieka!

Moje ulubione kwiaty wiosenne

Oliwia Podufalska laureatka Międzyprzedszkolnego konkursu plastycznego "Moje ulubione kwiaty wiosenne" - organizator Przedszkole Nr 3 w Czerwionce-Leszczynach.

BĄDŹ EKO - SEGREGUJ ODPADY

Grupa "Przedszkolaczek" otrzymała wyróżnienie za udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym "BADŹ EKO - SEGREGUJ ODPADY", którego organizatorem była Branżowa Organizacja Odzysku S.A. w Tarnowie. Gratulujemy!

eko

Wizyta w Ochotniczej Straży Pożarnej w Czerwionce-Leszczynach

16 maja odwiedziliśmy Ochotniczą Straż Pożarną w Czerwionce- Leszczynach. Historię Ochotniczej Straży Pożarnej w Leszczynach przekazał nam komendant Edward Ostroch. Pokazał nam zbiory sztandarów strażackich ,fotografie, dyplomy, sikawki ręczne, sprzęt alarmowy, uzbrojenie i umundurowanie wyjściowe i ochronne, medale, odznaki i odznaczenia. Wiesław Jazgar i kilku strażaków w mundurach czekało by pokazać na czym polega ich praca. Strażacy zademonstrowali jak wygląda pełne umundurowanie. Pokazali "kosmiczny" strój chroniący przed bardzo wysoką temperaturą. Dzieci miały tego dnia okazję zobaczy z bliska samochody pożarnicze, ich wyposażenie oraz mogły zająć w nim miejsce.

Zajączek w Przedszkolu nr 1

W naszym przedszkolu długo przygotowaliśmy się do Świąt Wielkanocnych. Zrobiliśmy wiele ozdób świątecznych: zajączki, baranki, kurczaczki, ozdabialiśmy pisanki. W środę 20 kwietnia do naszego przedszkola zawitał Zajączek . Wszyscy byli bardzo zdziwieni tą wizytą i uradowani. Wspólnie z miłym gościem wszystkie dzieci z naszego przedszkola udały się do ogrodu, gdzie Zajączek sprytnie ukrył wielkanocne słodkości. Zabawa była superowa, dziękujemy Zajączkowi za niespodziewaną wizytę i zapraszamy za rok.

Równość płci w przedszkolu

W dniu 12 kwietnia 2011r. w Przedszkolu nr 1 odbyły się zajęcia dotyczące równości płci w przedszkolu. Zajęcia prowadziła Pani Joanna Wieczorek oraz Pani Ewelina Stępień - nauczycielki w grupie Przedszkolaczek. Celem głównym zajęć była zasada równości przy realizowaniu codziennych czynności. W zajęciach uczestniczyli również rodzice przedszkolaków oraz koordynator projektu "Przedszkolaczek" Pani Justyna Wącirz.

"Jestem dzieckiem dobrze wychowanym"

Szymon Ciruk laureatem w między przedszkolnym konkursie plastycznym "Jestem dzieckiem dobrze wychowanym", który został zorganizowany przez Przedszkole nr 11 w Czerwionce- Leszczynach.

Mistrz Pędzla i Palety

W lutym dzieci z grupy ,,Przedszkolaczek'' wzięła udział w konkursie plastycznym pt: „Moja mozaika” organizowanym przez Wydawnictwo ,,Aksjomat’’ z Krakowa, miesięcznika edukacyjnego dla najmłodszych ,,Abecadło’’. Grupa została laureatem tego konkursu, otrzymała dyplom oraz nagrody książkowe.

dyplom

Zielony Dzień w Przedszkolu nr 1

6 kwietnia w grupie Przedszkolaczek odbył się Zielony Dzień. Tego dnia wszystkie dzieci przyszły do przedszkola ubrane na zielono. Celem tej akcji było przedstawienie koloru zielonego jako przyjaznego środowisku. Dzieci rozpoczęły zabawę od własnoręcznie przygotowanego śniadania. Pani kucharka przygotowała pokrojony chleb, masło, sałatę, ogórek zielony, szczypiorek. Samodzielnie i oczywiście pod okiem pań dzieci robiły sobie kanapki. Dzieciom bardzo smakowało przygotowane śniadanie. Dzień był pełen niespodzianek humory i apetyty dopisywały wszystkim dzieciom i personelowi.

Pierwszy dzień wiosny

Wiosna, wiosna już tuż, tuż.
Płaszcz słomiany spada z róż,
Pączki ma już każdy krzak -
To jest wiosny pierwszy znak.
Drugi znak - zielony liść.
Na wycieczkę czas już iść.

Magik MARJO w Przedszkolu nr 1

W dniu 15.03.2011 nasze przedszkole odwiedził "MARJO" Marcin Klęk. Dzieci z grupy " Przedszkolaczek" wraz z nauczycielkami aktywnie brały udział w iluzjach czarodzieja.

Teatrzyk "SKRZAT"

Teatr w życiu dziecka jest bardzo ważnym czynnikiem wzmagającym rozwój, podobnie jak zabawa i książka. 8 marca 2011 o godz. 9:00 w przedszkolu wystąpił Teatrzyk „SKRZAT” z przedstawieniem pt. „W cieniu łopanowego liścia”. Grupa Przedszkolaczek również z zaciekawieniem oglądała przedstawienie.

Bal w Przedszkolu nr 1

W naszym przedszkolu 16 lutego odbył się wielki bal. Dzieci były przebrane za postacie z filmu "Zaplątani" oraz "Piękna i Bestia", ponieważ przedszkole bierze udział w konkursie "Wielki Bal Księżniczek".Z balu została stworzona kronika, która weźmie udział w konkursie "Wielkiego balu Księżniczek 2011". Koordynatorem przedsięwzięcia były panie z grupy "Przedszkolaczek".

Kronika WIelkiego Balu Księżniczek

Zajęcia otwarte w Przedszkolu nr 1

W dniu 23 lutego 2011r. w naszym Przedszkolu odbyły się dni otwarte, na które zostali zaproszeni rodzice przedszkolaków oraz goście z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS. Celem głównym zajęć podczas dni otwartych było poznanie przez dzieci urządzeń elektrycznych. Na zakończenie spotkania Panie z CRIS-u, które przeprowadzają ewaluację projektu "Przedszkolaczek", przeprowadziły rozmowę z obecnymi na spotkaniu rodzicami.

Zapobieganie stereotypom w Przedszkolu nr 1

Dzień Babci, Dzień Dziadka

Ostatnio w naszym przedszkolu gościliśmy babcie i dziadków zaproszonych przez naszych przedszkolaków. Dzieci dla swoich gości przygotowały program artystyczny.

Jasełka

Zapraszamy do galerii zdjęć z Jasełek, które odbyły się w Przedszkolu nr 1 w Czerwionce-Leszczynach.

Święty Mikołaj w Przedszkolu nr 1

6 grudnia br. Przedszkole nr 1 odwiedził Święty Mikołaj, który rozdał dzieciom prezenty.

Magdalena Szewczyk laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego "Słonik mój przyjaciel"

5 grudnia br. w Hospicjum im. Jana Pawła II w Żorach odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego "Słonik mój przyjaciel". II miejsce na etapie miejskim zdobyła Magdalena Szewczyk - uczestniczka projektu "Przedszkolaczek", wychowanka Przedszkola nr 1 w Czerwionce-Leszczynach. Nagrodę wręczył Prezydent Miasta Żory Pan Waldemar Socha. Serdecznie gratulujemy!

Wycieczka grupy "Przedszkolaczek" do biblioteki

Grupa dzieci biorąca udział w projeckie "Przedszkolaczek" 22.11.2010r. wybrała się na wycieczkę do biblioteki. Dzieci zapoznały sie z pracą bibliotekarza, oraz z tym, jak należy zachować się w bibliotece.

Sznupek w Przedszkolu nr 1

W dniu 10.11.2010r. nasze przedszkole odwiedził Pan Policjant mł.asp. Ryszard Czepczor wraz ze Sznupkiem. W spotkaniu tym uczestniczyła również grupa " Przedszkolaczek". Dzieci bardzo chętnie brały udział w rozmowach. Po spotkaniu zaprosiliśmy policjanta do naszej sali, gdzie udzielił odpowiedzi na różne pytania dzieci.

Wyjazd do Teatru w Dąbrowie Górniczej

W dniu 8.11.2010 został zorganizowany wyjazd do Teatru w Dąbrowie Górniczej na spektakl pt. " Król Bull".