• język migowy
Strona główna/Urząd/Aktualności/Informacja MZK - bilet na telefon

Informacja MZK - bilet na telefon

Aktualności 31 Lipca 2023

Międzygminny Związek Komunikacyjny informuje, że zwiększa liczbę aplikacji zakupowych. Od sierpnia bilety na komórkę będą dostępne u czterech operatorów.

MZK Jastrzębie

Co piąty bilet w komunikacji miejskiej kupowany jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Od sierpnia 2020 roku, a więc od początku wprowadzenia tego rozwiązania, do końca roku sprzedaż osiągnęła poziom 5%. W 2021 roku przekroczyła 10%, by podwoić się do poziomu 20% w ostatnich miesiącach 2022 roku. Obecnie obserwuje się kontynuację tendencji wzrostowej.

MZK informuje, że ze względu na coraz większe zainteresowanie taką formą sprzedaży, od sierpnia oferta zostanie poszerzona o dodatkowe kanały dystrybucji „biletów na telefon”. Do aplikacji „zBiletem” dołączą kolejne trzy: „SkayCash”, „mPay” i „moBilet”. Wszystkie są dostępne bezpłatnie w sklepach AppStore (system iOS - iPhone) i Google Play (Android). Wystarczy zainstalować aplikację na swoim smartfonie, wybrać liczbę i rodzaj biletu oraz metodę płatności oraz sfinalizować transakcję. Bilet wyświetli się na smartfonie. Do przeprowadzenia operacji niezbędny jest aktywny internet w telefonie.

Zakup powinien być dokonany bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży lub natychmiast po wejściu do autobusu. Ważność biletu można sprawdzić na kilka sposobów. Na prośbę kontrolera, pasażer pokazuje ekran smartfona z widokiem biletu zapisanego w aplikacji. Natychmiast wiadomo, czy bilet jest ważny i zarejestrowany. Drugi sposób to zeskanowanie przez kontrolera kodu QR biletu. W trzecim przypadku wystarczy wpisanie numeru PESEL pasażera w aplikacji kontrolerskiej. Ta forma kontroli jest możliwa tylko w przypadku biletów spersonalizowanych - okresowych. Podczas kontroli biletu ulgowego, pasażer zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienia do ulgi.

W wyjątkowych sytuacjach może się okazać, że bilet został kupiony, jednak nie ma możliwości jego poprawnej weryfikacji (np. przerwane połączenie internetowe, problemy systemu bankowego, z którego usług korzysta pasażer). Wówczas warto zwrócić się do MZK o weryfikację. Sprawdzenie każdego z elementów operacji nie stanowi problemu. Jeśli okaże się, że brak biletu spowodowany jest sytuacją niezależną od pasażera, mandat zostanie anulowany.

 

Źródło: https://mzkjastrzebie.com/

top_baner
do góry