• język migowy
Strona główna/Urząd/Aktualności/Pilotaż jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim

Pilotaż jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim

Aktualności 4 Czerwca 2024

3 czerwca śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczęła pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu woj. śląskiego. Oznacza to, że dzwoniący pod numer telefonu: 22 460 59 96 nie połączą się z konkretnym urzędem skarbowym, jak do tej pory, tylko z infolinią.



W ramach pilotażu infolinii klienci KAS otrzymają możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi telefonicznej. Od czerwca dzwoniący połączą się z przeznaczoną do tego infolinią, a nie z konkretnym urzędem skarbowym, jak dotychczas.

KAS przetestuje dwa typy połączeń - standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotaż ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej. Dlatego śląska KAS przeprasza za wszelkie możliwe niedogodności, które mogą wystąpić podczas działania
jednego numeru. 

 

Podstawowe informacje o infolinii: 

  • Numer telefonu: 22 460 59 96
    Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
     
  • W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

    Bez potwierdzania tożsamości:
    - Ogólna informacja podatkowo-celna,
    - Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

    Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-urzędu skarbowego:
    - Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
    - Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
    - Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.

     Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl

Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl

Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:

top_baner
do góry